ازدحام مگس ها

مشکل وجود مگس ها در تابستان و کنترل آنها

تقریبا برای همه ما اتفاق افتاده که وقتی برای تفریح به طبیعت می رویم با مگس ها روبرو شویم. به خصوص وقتی میخواهیم چیزی بخوریم. مگس ها یکی از موذی ترین و آزار دهنده ترین حشره های کره زمین هستند. علاوه بر این که حضورشان آزاردهنده می باشد بلکه با انتقال برخی بیماری های خطرناک نیز می توانند سلامتی ما را مورد تهدید قرار دهند. به همین دلیل کنترل مگس ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مگس ها در تابستان

مگس ها نیز مانند سایر حشرات انواع گوناگونی دارند. ولی چند گونه از آن ها از جمله مگس خانگی را بیشتر مردم می شناسند. این حشرات موذی می توانند جمعیت خود را با وجود اندکی رطوبت در محیط به چندین برابر برسانند. بنابراین رطوبت و گرما از عوامل مهم تشدید کننده جمعیت مگس ها است.

حشرات به ویژه مگس ها که جزو دو بالان عالی به حساب می آیند از ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند. یکی از این ویژگی های منحصر به فرد وجود 4 مرحله رشدی مختلف در طول دوره زندگی آن ها می باشد.

آیا می دانید لارو (نوزادان) مگس ها در کجا زندگی می کنند؟

مگس ها بعد از جفت گیری تخم های خود را در محیط های مرطوب  می گذارند. علت آن هم این می باشد که لارو مگس ها در داخل آب یا بر روی مواد در حال پوسیده و یا برخی دیگر از آن ها بر روی برخی گیاهان زندگی می کنند.

معمولا لارو ها ریز بوده و تعدادشان زیاد می باشد. این حشرات با هوش همیشه تخم های خود را در جا هایی می گذارند که مواد غذایی کافی برای لاروها، پس از خارج شدن از تخم وجود داشته باشد.

چرخه زندگی مگس

  • بنابراین اگر در ویلا یا باغ خود با مشکل مگس ها روبرو هستید باید از جمع کردن کود یا برگ های پوسیده در باغ خودداری کنید. زیرا مکان مناسبی برای لانه کردن و تخم گذاری مگس ها می باشد. و باعث می شود مگس ها در مدت زمان کوتاهی به صورت چشم گیری جمعیتشان زیاد شود.

پس از تغذیه لارو ها تبدیل به شفیره می شوند. شفیره ها مرحله غیر متحرک می باشند. مقاومترین مرحله نسبت به سموم و هر گونه ماده شیمیایی هستند. پس از چند روز شفیره ها تبدیل به حشرات کامل می شوند. هرچه تغذیه در طول دوره لاروی غنی تر باشد حشرات ماده زیادی در جمعیت به وجود خواهد آمد. وجود ماده ها در جمعیت علامت هشدار می باشد. چرا که می توانند تعد زیادی تخم تولدی کرده و دوباره جمعیت را زیاد کنند.

برای کنترل مگس ها چه کار کنیم؟

مگس ها به خوبی می توانند از فواصل دور هم بوی مواد غذایی را دریابند و به سمت آن ها پرواز کنند.هیچکس دوست ندارد هنگامی که غذا می خورد مگس ها اطراف صورتش پرواز کند. بنابراین بهتر است آن ها را کنترل کنیم تا جمعیتشان زیاد تر نشود.

مگس ممنوع

برای کنترل مگس ها در محیط های باز از جمله باغ ها می توان از ویژگی جذب مگس ها به مواد غذایی بهره برد و آن ها را کنترل کرد. تله سطلی مگس ها همراه با پودر جاذب می تواند گزینه خوبی برای کنترل مگس ها در اینگونه محیط ها باشد.

منبع

How to Get Rid of Flies Indoors (thespruce.com)

دیدگاه های این مقاله بسته است.