ماهی نقره ای و مهمترین روش های از بین بردن آن در خانه چیست

ماهی نقره ای و مهمترین روش های از بین بردن آن در خانه چیست

5 روش از بین بردن ماهی نقره ای در خانه

ماهی نقره ای بعد از سوسک ها یکی از مزاحم ترین حشرات آفت در محل های زندگی و کار ما هستند. با خوردن کاغذ ها و کتاب ها و حتی لباس ها می توانند خسارت زیادی را در صورت عدم کنترل ایجاد کنند .

برای یک نتیجه موثر در کنترل ماهی نقره ای این مراحل را دنبال کنید :

  1. بسته بندی مواد غذایی

توصیه می شود  مواد غذایی خشک مانند غلات ، ماکارونی ، برنج ، کینوا ، آرد ، شکر و غذای حیوانات خانگی را در ظروف محکم و ضد آب بگذارید تا این موجود نتواند به این مواد غذایی که برای آن وسوسه انگیز می باشد دسترسی داشته باشد.

ماهی نقره ای

  1. کاهش دادن رطوبت محیط

ماهی نقره ای در محیط های مرطوب رشد می کند. با استفاده از رطوبت گیر در زیرزمین های مرطوب ، آب بندی لوله های نشتی و اطمینان از تهویه مناسب حمام ، شرایط مورد علاقه این موجودات را می توان از بین برد. هم چنین با درز گیری دیوار ها و کف خانه و اطمینان از تمیز بودن ناودان ها می تواند کمک زیادی به جلوگیری از ورود ماهی نقره ای به داخل خانه شود.

درزگیری دیوار و کف خانه

  1. مرتب نگه داشتن محیط

ماهی نقره ای به شدت دوست دارد در کاغذ ها، مجلات، کتاب های قدیمی و … مخفی شود. بنابراین مرتب چیدن کتاب ها و کاغذ ها می تواند کمک بزرگی به جلوگیری گسترش این آفت کند. بهتر است محل نگهداری کتاب ها به دور از رطوبت باشد به ویژه اگر کتاب ها در زیر شیروانی و زیر زمین باشد بهتر است آن ها را در  جعبه های ضد آب قرار دهید تا حدالامکان از نفوذ این آفت جلوگیری کنید.

  1. استفاده از خاک دیاتومه

خاک دیاتومه ، پودری سفید رنگ می باشد که حاوی بقایای دیاتوم ها (گروهی از جلبک ها ) است که با ایجاد خراش در پوشش خارجی حشرات باعث از بین رفتن آن ها می شود.

می توانید با پاشیدن خاک دیاتومه در اطراف محیط های زندگی ماهی نقره ای تا حد زیادی آن را کنترل کنید.

روش از بین بردن ماهی نقره ای

  1. استفاده از طعمه ها

انواع مختلفی از طعمه ها وجود دارد که می توانید با بکار گیری آن ها در کشو ها، قفسه های کتاب، کمد، زیر ظرفشوئی و … ماهی نقره ای را کنترل کنید .

هشدار : هنگام استفاده از طعمه های شیمیایی دقت کنید که کودکان و حیوانات خانگی را به دور از محل طعمه گذاری نگهدارید .

 

 

منبع

https://www.goodhousekeeping.com/home/a20706230/how-to-get-rid-silverfish

 

دیدگاه های این مقاله بسته است.