جذب موش ها به خانه

عوامل جذب موش ها به خانه و روش های نامناسب مبارزه با آنها

آیا به دنبال راه هایی برای جلوگیری از ورود موش ها به خانه تان هستید؟ در این متن عوامل جذب موش ها را بررسی میکنیم و به نکاتی در مورد موش ها می پردازیم که دانستن این نکات برای مقابله و کنترل آن ها ضروری می باشد.

بدون شک دیدن یک موش در خانه همیشه ناراحت کننده و استرس زا می باشد.این دلیل که اکثر مردم می دانند که پیدا کردن موش در داخل خانه به این معنی است که شما حداقل با دو خطر همزمان روبرو خواهید شد:

موش ها موجودات باهوشی هستند. همچنین به اندازه کافی چابک هستند تا به راحتی راهی برای ورود به خانه شما پیدا کنند. هنگامی که موش ها داخل خانه شما هستند، دوست دارند لانه های خود را نزدیک منابع غذایی و آب بسازند. برای پیچیده‌تر کردن اوضاع، آنها تمایل دارند لانه خود را در مکان‌های غیر قابل دسترس انسان، مانند اتاق زیر شیروانی و سقف بسازند.

اگر در خانه خود موش ها را مشاهده کردید اصلا نگران نباشید. با پاستای BadCat ویژه موش های خانگی و موم بلوک BadCat ویژه موش های بزرگ، می توانید به راحتی از شر موش ها در خانه تان خلاص شوید.

با وجود برچسب زدن به موش‌ها به عنوان موجودات «شب فعال» و «خجالتی»؛ اما اکثر گونه های موش به عنوان حیوانات مشترک شناخته می شوند. استفاده از واژه Commensal برای موش ها به این معنی است که آنها توانایی زندگی در نزدیکی سکونتگاه های انسانی را دارند. بنابراین، جای تعجب نیست که موش ها همیشه به دشمن شماره یک در خانه های مدرن شهری تبدیل می شوند.

موش ها و لانه شانموش در حال خوردن چیپس

راه های نامناسب از بین بردن موش ها

خلاص شدن از شر موش ها پس از ایجاد لانه در خانه شما می تواند دشوار باشد. حتی گاهی افراد خانه اصلا متوجه حضور موش ها در خانه نمی باشند. در مدت زمان کوتاهی موش ها تکثیر شده و تعدادشان چندین برابر می شود. در این حالت افراد خانه موش ها را می بینند و با تمام تلاش سعی می کنند آن ها را از بین ببرند.

متاسفانه بیشتر افراد برای از بین بردن موش ها روش های نامناسبی را به کار می گیرند. ازجمله :

  • استفاده از اسپری های حشره کش
  • استفاده از مواد خانگی مانند فلفل
  • دود راه انداختن در خانه
  • استفاده از طعمه های ارزان موجود در بازار

در ارتباط با نکات بالا از آن جایی که موش پستاندار بوده و برای از بین بردن آن باید تمام اسپری را بر روی آن بریزید که این کار برای افراد خانه از لحاظ ایمنی خطرناک می باشد. اگر فکر می کنید موش ها را به روش های خانگی می توانید از بین ببرید سخت در اشتباهید. زیرا موش ها موجوداتی باهوش بوده و با هیچکدام از این موارد از بین نمیروند.

شاید این روز ها انواع طعمه ها را برای از بین بردن موش ها دیده باشید اما توجه کنید که طعمه های ارزان موجود در بازار می تواند برای کودکان و حیوانات خانگی شما دردسر ساز باشد و سلامت آن ها را به خطر بیاندازد.  زیرا این طعمه ها نه تنها برای موش ها بلکه برای انسان و سایر حیوانات نیز کشنده می باشند.

موش-ها و اسپری حشره کش

چه چیزی هایی موش ها را جذب می کنند؟

درست مانند هر آفت دیگری موش ها برای دسترسی داشتن به برخی از موارد که در  خانه و یا محل کارتان وجود دارد، جذب می شوند.

آنچه موش ها را به خانه شما جذب می کند عبارتند از:

  • منابع غذایی
  • منابع آب
  • پناه

موش ها تا 10 درصد وزن بدن خود را در روز می خورند و بدون آب نمی توانند زندگی کنند. آنها همچنین همیشه به دنبال مکان های گرم هستند تا در طول فصل های بارانی خشک بمانند. از سوی دیگر، خانه شما نه تنها منابع غذایی و نوشیدنی کافی را تامین می کند، بلکه محیط ایده آلی را برای موش ها جهت  پرورش نوزادان، فراهم می کند.

به همین دلیل این حقایق به سادگی باعث می شوند خانه شما همیشه به مکان مورد علاقه آنها برای زندگی کردن تبدیل شود.

منبع

What Attracts Mice to Your Home | Tips & Strategies | Tomcat (tomcatbrand.com)

دیدگاه های این مقاله بسته است.