لانه موش

برخی از علایم وجود موش عبارتند از:

فضله موش

معمولاً فضله های موش را میتوان در نقاط خاصی به صورت متمرکز مشاهده کرد زیرا موش ها تا 40 عدد فضله در طول یک شب می توانند تولید کنند.

فضله موش

علائم سایش

موش ها بینایی خیلی قوی دارند، بنابراین از مسیرهای ثابت در قرنیزها و دیوارها برای مسیر یابی استفاده می کنند. چربی و کثیفی روی بدن موش ها نشانه های آلودگی و لکه های تیره ای روی اجسام و سطوحی می گذارد که بارها بر روی آن ها حرکت کرده اند و حالت سایش ایجاد کرده اند.

سایش و جویدگی توسط موش

صداهای خراشیده

موش های سیاه چابک هستند و به همین دلیل موش سقفی هم به آن ها می گویند. اغلب در اتاق زیر شیروانی یافت می شوند. به هنگام شب ممکن است صداهای خراشیده شدنی را بشنوید. موش های قهوه ای را می توان با سر و صدای ساییدن آنها با دندان ها تشخیص داد.

سوراخ های موش

موش های قهوه ای به دلیل حفاری وکاویدن سیستم های بزرگی از سوراخ ها به منظور سرپناه ، ذخیره مواد غذایی و لانه سازی شهرت زیادی دارند و در کنار اجسام یا ساختارهای جامد ، سوراخ هایی می سازند.

لانه موش

لانه موش های صحرایی را می توان در زیر سقف، زیر شیروانی، زیر گوشه ها و حتی در حفره های دیوار یافت. موش ها مواد در دسترس مانند عایق سقف، مقوا و سایر وسایل نرم را برای ایجاد لانه خرد می کنند.

لانه موش

رد پا

موش ها در قسمت های گرد و خاکی ساختمان که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند ، آثار پا و دم از خود بر جای می گذارند. برای اطمینان از فعال بودن آلودگی موش ها، آرد نرم یا پودر تالک را در ناحیه نزدیک ردپا بپاشید و روز بعد مسیرهای تازه را بررسی کنید.

موش ها در داخل  خانه کجا ها زندگی می کنند؟

         سقف و اتاق زیر شیروانی – در گوشه ها و داخل وسایل مانند جعبه های مقوایی به دنبال عایق زیر شیروانی خرد شده ، اقلام جویده شده و فضولات موش ها باشید.

         آشپزخانه  و اتاق لباسشویی – به پشت لوازم مانند اجاق گاز ، ماشین ظرفشویی ، ماشین لباسشویی و خشک کن نگاه کنید ، زیرا موش ها به گرمای تولید شده جذب می شوند.

  محل های دور از دید– محل های غی قابل دسترس و باریک، سقف های کاذب و حتی حفره های دیوار را بررسی کنید.

علایم وجود موش

موش های بیرون از خانه کجا زندگی می کنند؟

         عرشه جلو خانه – لبه های عرشه جلو خانه را از نظر علائم صدمه ناشی از ساییده شدن و سوراخ شدن بررسی کنید.

       انباری و کلبه – به دنبال سوراخ های موش (ورودی سوراخ ها) در اطراف لبه انباری و کلبه ها باشید.

گاراژها – شکاف های اطراف چارچوب درها یا سوراخ هایی را که در انتهای درهای چوبی ایجاد شده اند بررسی کنید. اگرگاراژی دارید ، درب داخلی و هر دریچه ای را که می تواند به سایر مناطق داخلی را داشته باشد، بررسی کنید.

         سطل های زباله – سطل های زباله به دلیل گرم بودن و حاوی غذا بودن موش ها را جذب می کنند. درپوش و خود سطل ها را از نظر وجود سوراخ ها و ساییدگی ها و علائم پوسیدگی بررسی کنید.

پوشش گیاهی – به دنبال سوراخ های موش در بین ریشه های درختان و درختچه ها در پوشش گیاهی رویش یافته یا زمین های بایر مجاور باشید.

         فاضلاب – بررسی کنید که درپوش های لوله کشی آسیب دیده اند یا سوراخ هایی در کنار درپوش های تخلیه وجود دارد یا خیر.

 

آیا نگران از وجود موش ها هستید؟

اگر فکر می کنید در خانه تان موش دارید ، مهم است که سریعاً برای کنترل سطح آلودگی و کاهش خطرات سلامتی ناشی از این جوندگان اقدام کنید. همچنین می توانید در حال حاضر اقدامات عملی را انجام دهید تا خانه یا محل کار خود را  ضد موش کرده و از ورود موش ها جلوگیری کنید. همین امروز می توانید برای یک مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید و بقیه کار ها را به ما بسپارید.

دیدگاه های این مقاله بسته است.