له کردن سوسری

شناسایی غیر مستقیم سوسری ها از طریق مدفوع

سوسری ها یکی از حشراتی می باشند که سلامت انسان را به خطر می اندازند. هیچ کس دوست ندارد در خانه خود حتی یک سوسری ببیند. راه های زیادی برای شناسایی حضور سوسری ها وجود دارد.

باید گونه سوسری ها را نیز شناسایی کرد تا راهکار مناسبی را با توجه به گونه آن ها به کار برد تا بهترین نتیجه گرفته شود. یکی از راه های شناسایی غیر مستقیم سوسری ها شناسایی مدفوع آن ها می باشد. فضولات سوسری ها استوانه ای شکل به رنگ قهوه ای یا سیاه می باشد. به طور کلی فضله سوسری ها کمتر از 1 میلی متر عرض دارد اما  طول های متفاوتی دارد. با این حال، رنگ و اندازه فضولات سوسری تا حد زیادی به گونه آن که شما در حال حاضر در خانه با آنها سر و کار دارید بستگی دارد.

مدفوع سوسری شامل هر نوع غذایی است که آنها هضم کرده اند. از جمله گوشت مرده حیوانات، زباله و حتی فضولات انسان. بنابراین، مدفوع آنها بسته به چیزی که هضم می کنند می تواند به شکل جامد یا نیمه مایع باشد.

فضولات سوسری ها

در زیر نکاتی در مورد شناسایی فضولات سوسری بر اساس گونه های آن و سایر حیوانات مانند فضولات موش آورده شده است.

مدفوع سوسری ها بزرگ، چگونه است؟

یکی از رایج ترین گونه های سوسری بزرگ که در خانه ها یافت می شود، سوسری آمریکایی است. سوسری ‌های آمریکایی معمولاً فضولات استوانه‌ای سیاه و جامد با انتهای صاف از خود به جا می‌گذارند. همچنین دارای یک برآمدگی مشخص در امتداد لبه ‌ها هستند.با توجه به اندازه آن، اندازه متوسط ​​مدفوع سوسری بزرگ تقریباً 8/1 اینچ یا معادل همان اندازه یک دانه برنج است.

اگر مقدار قابل توجهی مدفوع با شکلی که در بالا توضیح داده شد پیدا کرده اید، ممکن است با یک هجوم قابل توجه سوسری آمریکایی در خانه روبرو باشید!

مدفوع سوسری آمریکایی

مدفوع سوسری های کوچک چه شکلی است؟

برخی از گونه‌های سوسری کوچک که معمولاً در خانه ها یافت می‌شوند، سوسری های نوار قهوه‌ای و سوسری های آلمانی هستند.به طور کلی، سوسری  ‌های کوچک ‌تر مدفوع سیاه یا قهوه‌ای نیمه مایعی از خود به جای می‌گذارند. مدفوع آنها بیشتر شبیه لکه‌ یا شبیه تفاله قهوه یا فلفل سیاه هستند. یکی از کارهایی که می توانید برای تشخیص تفاوت بین سوسری نوار قهوه ای و مدفوع سوسری آلمانی انجام دهید این است که مدفوع سوسری های آلمانی مرطوب است و  این به دلیل ترجیح سوسری های آلمانی برای زندگی در یک محیط مرطوب است.

شناسایی غیر مستقیم سوسری ها از طریق مدفوع

شناسایی فضولات سوسری ها می تواند در شناسایی آن ها بسیار موثر باشد. یکی از راهای از بین بردن سوسری ها در محیط های بسته بدون هرگونه آلودگی برای افراد خانواده و حیوانات خانگی ژل خوراکی فیبروکیل می باشد.

منبع

How to Identify Cockroach Poop | Cockroach Facts | Orkin

دیدگاه های این مقاله بسته است.