عنکبوت پا دراز

شناخت عنکبوت های ترسناکی به نام عنکبوت پا دراز و نحوه مقابله با آنها

عنکوبت ها با توجه به ظاهر عجیبی که دارند باعث ترس بسیاری از افراد می شوند.حتی برخی از انسان ها نسبت به آن ها فوبیا دارند.برخی از عنکوبت ها سمی هستند. یکی از این عنکبوت های سمی عنکبوت پا دراز می باشد. عنکبوت پا دراز به بابا لنگ دراز نیز معروف است. هرچند تاثیر سم آن روی انسان ناچیز می باشد اما می تواند باعث بی حالی و درد و ورم شود. در این مطلب به ویژگی های این عنکبوت اشاره می شود.

مکان هایی که یافت می شود

گاهی این عنکوبت ها با نام عنکبوت های زیرزمینی شناخته می شوند و در سراسرجهان می توان آن ها را یافت. این عنکبوت ها بیشتر در مکان های تاریک و خنک مثل زیر زمین ها و سردابه ها یافت می شوند. حضور این عنکوبت ها در خانه های قدیمی زیاد می باشد.

رنگ

بدن آن ها کشیده بوده و پا های بسیار بلندی دارند و  به رنگ برنزه، خاکستری یا حتی زرد روشن می باشند.

عنکبوت پا دراز روی دیوار

این عنکبوت ها تار تولید نمی کنند و همیشه در حال کمین برای گرفتن شکار خود می باشند. این عنکبوت ها در خانه ها بیشتر در گوشه های خانه و جا هایی که دسترسی افراد به آن مکان ها کم می باشد یافت می شوند.

زیستگاه ایده آل

عنکبوت های سردابی با جثه دراز محیط های تاریک، ساکت و محافظت شده را ترجیح می دهند. به همین دلیل است که صاحبان خانه معمولاً این گونه را در زیرزمین خانه، گاراژها یا انبارهای خود پیدا می کنند. آنها همچنین می توانند روی لبه بام، پنجره ها، سقف ها، و همچنین در داخل کمدها و کابینت های سینک پیدا شوند. اعتقاد بر این است که این گونه در محیط هایی با رطوبت نسبی بالاتر بهتر بهتر رشد می کند. بنابراین این مکان ها را ترجیح می دهد.

در فضای باز پنهان شوند. این عنکبوت ها را می توان در محیط های تاریک و مرطوب مانند غارها، زیر صخره ها و در پوسته های شل یافت کرد.

رژیم غذایی

مانند اکثر عنکبوت های دیگر، عنکبوت سردابی با بدن دراز  خود حشرات کوچکی مانند پروانه، مگس، پشه و گاهی عنکبوت های دیگر را می خورند و به عنوان شکارگر شناخته می شوند.

اگر در محیط خانه و یا اطراف باغ خود این عنکبوت ها برای شما مشکل ایجاد می کنند می توانید با تهیه کنسانتره آلفاکیل و با کاربرد آن در دوز مناسب برای عنکبوت ها به راحتی و بدون ایجاد آلودگی و خطر سم پاشی از شر این عنکبوت خلاص شوید.

منبع

BioKIDS – Kids’ Inquiry of Diverse Species, Pholcidae: INFORMATION (umich.edu)

دیدگاه های این مقاله بسته است.