مورچه ها در خانه

راه کارهای کنترل (از بین بردن) موچه ها در منزل

روش های از بین بردن مورچه در خانه

برای از بین بردن مورچه ها همیشه نیاز به استفاده از مواد سمی نیست. روش های سالمی هم وجود دارد تا از شر مورچه ها خلاص شوید. در این مطلب از سایت می خواهیم روش هایی برای خلاص شدن از مورچه ها را توضیح دهیم .

مورچه ها در خانه

در طول فصل مرطوب و یا آب و هوای بسیار گرم، مورچه ها زیاد می شوند. و با توجه به زندگی اجتماعی که دارند و در اجتماعات بیش از یک میلیونی زندگی می کنند، کنترل و از بین بردن این حشرات را سخت می کند. ما به شما پیشنهاد استفاده از ژل خوراکی فیبروکیل را می کنیم که بدون داشتن هرگونه بو و سمیت می تواند مورچه ها را در خانه و محیط کار شما کنترل کند.

  1. سرکه سفید

اولین روش برای از بین بردن مورچه ها استفاده از سرکه سفید است. سرکه سفید بویی بسیار قوی دارد که مورچه ها نمی توانند آن را تحمل کنند. سرکه همچنین باعث می شود که بوی رد مورچه ها مخفی شده و  مورچه ها مسیر خود را گم کنند. مراحل آماده کردن این روش آسان است: ابتدا، آب و سرکه را به نسبت 1 به 1 مخلوط کنید. پس از اینکه محلول خوب مخلوط شد، آن را درون بطری اسپری بریزید.

راه کارهای کنترل (از بین بردن) موچه ها در منزل

سپس، این محلول را دور تا دور پایین دیوارهای خانه خود بریزید، زیرا این محل محتمل ترین نقطه خانه برای پیدا کردن رد مورچه است. بعد از حدود یک ساعت، شما مورچه های مرده را در محل هایی که اسپری کردید، پیدا خواهید کرد. با یک پارچه مرطوب آنها را تمیز کرده و دور بیاندازید. هر روز این کار را تکرار کنید تا زمانیکه دیگر مورچه ای باقی نماند.

  1. دارچین

دارچین یکی دیگر از موادی است که بوی تندی برای مورچه ها دارد. از نظر علمی ثابت شده است که روغن دارچین اثرات مثبتی هم در حشره کشی و هم در دفع حشرات دارد. حدود نصف قاشق دارچین را با یک فنجان آب مخلوط کنید.

یک دستمال را داخل محلول خود بخیسانید و سپس نواحی که معمولاً رد مورچه در آن است را دستمال بکشید. این کار را یک بار در روز و تا زمانیکه اثری از مورچه ها نباشد، انجام دهید.

دارچین از بین بردن مورچه ها

  1. نعناع

نعناع می تواند به از بین بردن مورچه ها کمک بسیار خوبی باشد. نعناع یک دفع کننده طبیعی مورچه ها است. بویی بسیار قوی دارد که توانای بویای مورچه ها را مختل می کند و بنابراین پیدا کردن منابع غذا برای آنها سخت می شود. حدود 5 قطره از این ماده را به نصف استکان آب اضافه کنید. سپس محلول را درون یک بطری اسپری بریزید و در ناحیه زباله ها و در ورودی اسپری کنید تا حشرات را دور کند.

 

نعناع از بین بردن مورچه ها

 

 

  1. بوراکس

بوراکس پودر سفید رنگ طبیعی و معدنی که کاربرد های زیادی در تغذیه، صنعت و پزشکی دارد. این ماده برای مورچه ها سمی است و اگرچه در ابتدا جذب آن می شوند، اما پس از مصرف آن، می میرند. ژلاتین خوراکی و بوراکس را با نسبت 1 به 1 مخلوط کنید. آن را درون یک بشقاب قرار دهید و سپس در هر محلی که قبلاً ردی از مورچه مشاهده کرده اید قرار دهید.

بوراکس از بین بردن مورچه ها

  1. خاک دیاتومه

خاک دیاتومه نوعی خاک است که از بقایای فسیلی جلبک های تک سلولی پوسته سخت دیاتوم بوجود آمده است. این ماده، پودر باقیمانده از فیتوپلانکتون های دریایی فسیل شده است. لبه های آن بسیار تیز هستند و زمانیکه حشرات روی پودر راه می روند، پوشش آنها بریده شده و بنابراین خشک می شود و در نهایت می میرند.

لایه های نازکی از پودر را دور تا دور پایین دیوارهای خانه، زیر یخچال، روی طاقچه، زیر کابینت ها و یا هر محل دیگری که ممکن است ردی از مورچه ها دیده باشید، بریزید.

خاک دیاتومه از بین بردن مورچه ها

 

  1. لیمو

بوی لیمو برای از بین بردن مورچه ها مفید است و به عنوان دورکننده مورچه عمل می کند. لیمو همچنین خاصیت اسیدی دارد که بوی رد مورچه‌ را مخفی می کند. کمی از آب این میوه را روی طاقچه ها و یا ورودی درها بمالید تا مورچه ها را دور کند. روش دیگر خیساندن پارچه در روغن لیمو و گذاشتن آن در کابینت هایی است که قبلاً در آنها مورچه دیده شده است.

 

لیمو از بین بردن مورچه ها

  1. مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی باعث خفگی و از بین رفتن مورچه ها می شود. یک قاشق جوش شیرین و مایع ظرفشویی را مخلوط کنید و محلول را روی آن نواحی که مورچه ها از آن طریق به خانه شما می آیند، پخش کنید. شما همچنین می توانید مایع ظرفشویی و آب را با نسبت 2 به 1 مخلوط کنید و مخلوط را روی محل های آلوده، اسپری کنید.

مایع ظرفشویی از بین بردن مورچه ها

  1. پوست خیار

به طور طبیعی مورچه ها نمی توانند طعم خیار را تحمل کنند. یک خیار را پوست بگیرید و پوست آن را در محل هایی که مورچه ها فعالیت دارند قرار دهید. مهم است که هر روز پوست خیارها را عوض کنید تا نتیجه دلخواه را برای دفع حشرات داشته باشد. این کار را هر روز تکرار کنید تا زمانیکه اثری از حشرات نباشد.

پوست خیار از بین بردن مورچه ها

  1. فلفل هندی

مورچه ها به سیگنال های شیمیایی که برای دستیابی به منابع خاص غذایی به آنها تکیه دارند، وابسته هستند. فلفل هندی این سیگنال ها را نابود می کند و بنابراین نجات مورچه ها افت شدیدی پیدا می کند. پودر فلفل را در محل هایی که مورچه ها هستند بریزید. شما همچنین می توانید آن را با پودر زردچوبه مخلوط کنید تا یک محدوده نامناسب برای حشرات ایجاد کنید.

فلفل هندی از بین برنده مورچه ها

 

 

  1. تمیز نگه داشتن خانه

مورچه ها به محل های کثیف جذب می شوند، برای مثال اگر شما مقداری آبمیوه روی اپن آشپزخانه بریزید و آن را تمیز نکنید، به دلیل اینکه مورچه ها حس بویایی قوی ای دارند، با یک لشگر از آنها مواجه خواهید شد که روی اُپن هستند. همیشه روی اپن، کابینت ها و کف زمین را تمیز نگه دارید. هر لکه را به محض ایجاد شدن، پاک کنید.

کلام آخر …

  • بهترین راه برای داشتن یک خانه بدون مورچه، تمیزی کامل است.
  • از رها کردن ظروف کثیف در سینک ظرفشویی دوری کنید و مطمئن شوید که روی اپن آشپزخانه رطوبت جمع نشود
  • باید مطمئن شوید که هیچ درز و شکافی در اطراف پنجره ها و یا درها وجود ندارد. اگر وجود داشت، با استفاده از گچ و یا ژله نفتی آن را بپوشانید تا از ورود مورچه ها به داخل خانه جلوگیری کنید.

 

دیدگاه های این مقاله بسته است.