راه های ورود مورچه ها به خانه و جلوگیری از آن

راه های ورود مورچه ها به خانه و جلوگیری از آن

مورچه ها چگونه به خانه هایمان راه پیدا می کنند؟

پیدا کردن راهی برای ورود مخفیانه به خانه شما برای مورچه ها کار دشواری نیست. این آفات مزاحم می توانند از طریق شکاف های دیوارها، شکاف های موجود در سازه خانه، از طریق فضاهای زیر کفپوش و پارکت و موارد دیگر وارد خانه شما شوند. گاهی اوقات، مورچه ها به سادگی از طریق پنجره ها و درها برای جست و جو غذا و آب به خانه شما وارد می شوند. بنابراین دانستن اینکه مشکل مورچه شما از کجا می آید، کلید مهمی برای خلاص شدن از هجوم مورچه ها می باشد.

ورود مورچه ها به خانهتغذیه مورچه ها

با هر بار مساعد شدن هوا،  هزاران تن از این حشرات مزاحم به فضای شما راه می یابند. حتما مورچه ها را روی میزها، بین شکاف های حمام و زیر سطل زباله که در حال تغذیه و یا جابه جایی مواد غذایی هستند دیده اید اما به این فکر کرده اید این مورچه ها در وهله اول چگونه وارد خانه شما می شوند؟

مورچه زیر ذره بینمورچه ترسناک

اولین قدم برای دور نگه داشتن مورچه ها: پیدا کردن ریشه مشکل می باشد. در این مطلب چند راهی را که مورچه از طریق آن ها وارد خانه می شوند را بررسی می کنیم.

1-ترک ها و شکاف ها در دیوارها

در بیشتر خانه‌ها شکاف‌هایی به اندازه کافی بزرگ در اطراف پنجره‌ها، درها و … وجود دارد که مورچه‌ها می‌توانند از طریق آن ها  به داخل خانه راه پیدا کنند.این شکاف ها ممکن است در محل برخورد دیوار با کف و سقف، در اطراف قاب پنجره ها و درها، و نزدیک پریزها، لوله ها و خطوط برق وجد داشته باشند.

مورچه-های درحال ورود از سقفمورچه های درحال ورود از پریز

2-شکاف های موجود در پی ساختمان (فونداسیون)

مورچه ها بسیار کوچک هستند، به این معنی که به راحتی می توانند از شکاف های موجود در فونداسیون خانه شما عبور کنند. مورچه ها نه تنها می توانند از طریق این شکاف ها به داخل بروند، بلکه به محض ورود و نفوذ مورچه ها به فونداسیون می توانند آسیب جدی به خانه شما وارد کنند.

ورود مورچه ها از شکافورود مورچه ها از ستون

3-از طریق کفپوش

گاهی اوقات مورچه ها در داخل کفپوش شما حرکت می کنندو می توانند مسیرهایی را در زیر فرش، کاشی، و کف چوب سخت ایجاد کنند.

ورود مورچه ها از شکاف پارکتورود مورچه-ها از شکاف سرامیک

4-از طریق درها و پنجره ها

آیا شما هم گاهی اوقات پنجره های خود را برای گرفتن هوای تازه باز می گذارید؟ و یا به هنگام برگشت از خرید درب ورودی خانه را برای مدتی به منظور جابجایی وسایل باز می گذارید؟

این حشرات موذی یعنی مورچه ها  بسیار فرصت طلب هستند و همیشه منتظر  هستند تا دزدکی به خانه شما وارد شوند. به علاوه چارچوب پنجره هایی که به خوبی رنگ کاری نشده باشند رطوبت را جمع‌آوری کرده و در طول زمان پوسیده می‌شوند این پوسیدگی می‌تواند راه وردی برای انواع مورچه ها به داخل خانه شما باشد.

مورچه های لب پنجره

5-آنها را به طور تصادفی به داخل حمل می کنید!

این احتمال وجود دارد که به طور تصادفی مورچه ها را با خود به داخل خانه آورده باشید. به عنوان مثال، مورچه ها می توانند روی گیاهان آپارتمانی، اسباب بازی ها، مبلمان و… وارد خانه شما شوند.

سعی کنید تمام مواردی را که به آن ها اشاره شد را در نظر داشته باشید و بازررسی کنید تا از ورود مورچه ها به خانه تان جلوگیری شود. اما اگر با رعایت اصول باز هم با مشکل مورچه مواجه شدید می توانید از ژل فیبروکیل استفاده کنید. هم چنین در صورت نیاز به مشاوره می توانید با کارشناسان آسازیست تماس بگیرید.

منبع

How Did Ants Get in Your House and Where Are They Hiding? (naturalgreenlawnandpest.com)

دیدگاه های این مقاله بسته است.