راه های جلوگیری از هجوم مگس ها در خانه

راه های جلوگیری از هجوم مگس ها در خانه

با گرم شدن هوا و آلوده شدن مناطق شهری یکی از آفاتی که بیشتر شده اند مگس ها می باشند. مگس ها طول دوره رشدی کوتاهی دارند. در صورت مساعد شرایط به سرعت جمعیتشان چندین برابر میشود. این حشرات موذی بیماری های خطرناکی را به انسان منتقل می کنند و سلامت انسان را به خطر می اندازند.علاوه بر انتقال انواع بیماری ها مگس ها با حضورشان نیز آرامش انسان را به هم می زنند. در ادامه این مطلب راه هایی را که از هجوم مگس ها در خانه تان جلوگیری می کنند بیان می شوند.

پیشگیری، بهترین راه

بهترین راه برای مقابله با هجوم مگس خانگی در وهله اول پیشگیری از آن ها است. مطمئن شوید که آنها مناطقی برای تخم گذاری ندارند. چیزهایی را که می توانند مگس ها را جذب کنند حذف کنید. مگس ها بیشتر تخم های خود را در مکان هایی که مرطوب هستند و مواد غذایی در حال فساد در آن جا وجود دارد، می گذارند. از جمله موادی که مگس ها را به خود جذب می کند مواد در حال تخمیر شدن می باشند. سطل های زباله یکی از این مکان ها می باشد.

مگس و سطل زباله

پنجره ها یکی از راه های ورود مگس ها

مطمئن شوید که پنجره‌ها، درها و دریچه‌های خانه شما به‌درستی آب‌بندی شده و فاقد سوراخ یا آسیب‌های دیگر باشند. هرچه راه ورودی مگس ها را محدود کنید احتمال این که با هجوم آن ها در خانه روبرو بشید کمتر خواهد بود. باید توجه داشته باشید که مگس ها جثه کوچکی دارند. به همین دلیل به راحتی می توانند از هر گونه دریچه ای وارد خانه شما شده و محیط را آلوده سازند.

مگس پشت پنجره

کاهش منابع غذایی مگس ها

مواد غذایی را به درستی در ظروف دربسته نگهداری کنید. اگر مواد غذایی در ظروف مناسب و درپوش دار نگهداری شوند منابع غذایی مگس ها محدود می شود و دسترسی آن ها به این مواد کاهش می یابد. با این کار عملا تولید مثل آن ها کاهش پیدا می کند.

ظرف های دربسته غذا

رعایت بهداشت، اصلی ترین راه جلوگیری از هجوم مگس ها

ظروف یا لیوان های کثیف را روی میز نگذارید. این کار باعث می شود مواد غذایی باقی مانده در آن ها و یا رطوبت موجود باعث دعوت مگس ها برای تغذیه و تخم گذاری شود. همیشه تمیز نگه داشتن محیط خانه به ویژه آشپزخانه می تواند راه حل بسیار پیشگیرانه ای در برابر هجوم مگس ها باشد.

در صورتی که با رعایت کردن موارد اشاره شده هنوز هم با هجوم مگس ها روبرو شدید می توانید چراغ سایلنت جذب حشرات را در مدل دکوراتیو تهیه کرده و بدون هیچگونه صدا و آلودگی از مگس های موجود در خانه خلاص شوید.

منبع

How To Get Rid Of House Flies (countryliving.com)

دیدگاه های این مقاله بسته است.