کنترل پشه ها در منزل

راه های کنترل پشه ها در منزل

هر چه هوا رو به گرمی می رود، دوباره سر و كله موجودات موذی همچون پشه، مگس، سوسك و مورچه پیدا شده و گاهی وجود آنها در داخل خانه به قدری آزاردهنده است كه نه تنها سبب سلب آسایش افراد ساكن در آن محیط می شود بلكه برخی از آنها مانند بید، سوسك و موریانه به لوازم و وسایل شخصی و خانه نیز آسیب می رسانند. البته برای مبارزه با همه آنها راهكارهایی وجود دارد كه اگر درست و بجا مورد استفاده قرار گیرند دیگر اثری از این مزاحمان ریزجثه خانگی در داخل خانه باقی نخواهد ماند كه در اینجا به برخی از آنها اشاره می كنیم.

اقدامات کنترلی پشه ها

پشه ها

1.مسدود کردن ورودی ها

شاید اولین گام در این راه، کنترل ورودی های پشه به منزل یا محیط کار باشد.

برای مثال در فصول گرم سال اغلب درب ها و پنجره ها باز یا نیمه باز می مانند که گاهی بخاطر گرمای هوا یا تعدد ورود و خروج، بستن این ورودی ها ممکن نمی باشد که در این صورت توصیه میشود از توری ها جهت جلوگیری از ورود پشه استفاده گردد.

نوری پنجره جهت جلوگیری از ورود پشه

 

2.اجتناب از تجمع زباله

زباله و تجمع آن می تواند موجب آلودگی و جذب پشه و مگس شود. در ویلا های خود حتما توجه داشته باشید زباله ها را از محل دور کنید تا در مراجعات بعدی با انبوهی از مگس و پشه روبرو نشوید.

در منازل نیز سعی کنید از سطل های زباله درب دار استفاده کنید و حدالامکان دور از محل استراحت خود نگهداری شود.

 

اقدامات دفع حشرات

گاهی حتی با رعایت موارد بالا باز هم شاهد حضور پشه در محیط زندگی یا تفریح خود خواهیم بود که این موضوع هم نسبت به جغرافیا و فصل متفاوت هست و ما نمی توانیم تمامی متغیر های طبیعی را کنترل کنیم اما در طبیعت و منزل گاهی راهکار های بسیار ساده می توانند ما را از این مشکل رها سازند.

 

1.دود

اگر در طبیعت هستید بدانید که پشه ها و در کل حشرات پرنده از دود بیزارند و شما میتوانید با برپایی یک آتش کوچک پشه ها را از کنار خود دور کنید این گزینه برای منازل قابل اجرا نیست ولی در ادامه راهکار های مناسب منازل نیز خواهیم گفت.

 

2.ویتامین ب1

تزریق ویتامین ب 1 می تواند شما را تا یک هفته از نیش حشرات مخصوصا پشه مصون دارد چرا که این حشرات بوی ویتامین موجود در خون شما را تشخیص می دهند و ازقضا از بوی ویتامین ب نیز به شدت فراری هستند. این موضوع در منابع مختلفی با سخنان ضد و نقیضی بیان شده است برخی آن را دروغ شمرده و برخی کاملا اثبات شده می دانند و تجربیات نشان داده است که بوی مکمل مولتی ویتامین هم این حشرات را فراری می دهد و شما می توانید با انداختن یک قرص مولتی ویتامین در یک کاسه آب، شب بدون پشه ای را تجربه کنید.

 

3.پرتغال و پیاز

بوی پیاز و پوست پرتغال نیز برای پشه ها ناخوشآیند محسوب می شود و قرار دادن چند برش از هر کدام پشه ها را از اطراف شما دور می کند.

دور کردن پشه با پیاز و پرتغال

 

    1. پشه ها به نور علاقه مندند.

بنابراین اگر وزوز پشه ای در اتاق خوابتان مانع به خواب رفتن شما شده و تمام سعی شما برای كشتن آن نیز بی نتیجه مانده است، چراغ اتاق خواب را خاموش كرده و به جای آن چراغ فضای خارج از اتاق را روشن كنید.

یک پیشنهاد ویژه

چراغ سایلنت جذب حشرات دغدغه شما را از حیث پشه و حشرات پرنده رفع خواهد کرد. نصب آسان و مکانیزیم تله چسبی این دستگاه موجب می شود تا بدون استفاده از کوچک ترین سم یا شوک الکتریکی تمامی پشه های منزل شما جذب این دستگاه شوند.

توصیه ما برای کنترل حشرات در محیط های بسته دستگاه های جذب حشرات شرکت آسازیست است که در ایمنی کامل برای شما و فرزندانتان مشکل پشه را حل می کند.

درمان

یکی از درمان های دردسترس برای نیش حشرات برگ ریحان می باشد. شما می توانید با له کردن و آغشته کردن محل نیش به برگ ریحان، درد ناشی از این موضوع را کاهش دهید.

کرم و پماد هایی هم در بازار برای رفع درد محل نیش حشرات وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید.

دیدگاه های این مقاله بسته است.