مبلمان چوبی و موریانه

در کجا ها باید به دنبال نشانه هایی از موریانه ها باشیم ؟

سقف ها

آجر ها و سفال های شکسته، باعث ایجاد رطوبت می شوند که موریانه ها را به خود جذب می کند و درهای ورود به خانه را فراهم می کنند. با اطمینان از خشک بودن سقف و همچنین ترمیم سریع ترک ها از ورود موریانه ها به داخل خانه یا محل کارتان جلوگیری کنید.

سیستم های خنک کننده و تهویه

موریانه ها محیط های مرطوب، مانند محل های اطراف سیستم های تهویه هوا را بیشتر ترجیح می دهند. برای جلوگیری از خسارت و طغیان موریانه ها، اطمینان حاصل کنید که رطوبت سیستم های خنک کننده و تهویه از بنای خانه شما دور باشد و از ایجاد هرگونه گودال،تراکم و یا سایر تجمع رطوبتی خلاص شوید.

موریانه 1 موریانه و سیستم خنک کننده

تیرهای چوبی

به طور منظم، تیر های چوبی داخل خانه را با انگشت شست خود فشار دهیدو بررسی کنید که آیا حالت اسفنجی پیدا کرده و یا خیر.

 

تیرهای چوبی و موریانه

جعبه ها

موریانه ها علاوه بر چوب از سلولز موجود در مقوا نیز تغذیه می کنند. یکی از راهکار های کنترل جمعیت موریانه ها این است که وسایل را در جعبه های پلاستیکی ذخیره و نگه داری کنید. و از نگه داری در جعبه های مقوایی خودداری کنید.

کارتن و موریانه

کفپوش های چوبی

کفپوش های چوبی می توانند مکان های بسیار مهمی برای  پناه گرفتن موریانه ها باشند. بازرسی های منظم از فعالیت موریانه ها انجام دهید. به هنگام ساخت افزونه های جدید ، موانع فیزیکی موریانه را قبل از ساخت تعیین کنید.

کف پوش های چوبی و موریانه

مبلمان چوبی

مبلمان را از دیوارهای اموال خود دور نگه دارید.  در صورت مشاهده علائم موریانه ها، مبلمان چوبی را در معرض نور آفتاب قرار دهید.

 نشانه هایی از موریانه ها

 

 

 

دیدگاه های این مقاله بسته است.