ظاهر سوسری

دانستنی های جالب در مورد سوسری ها

سوسری ها در کل چه شکلی هستند؟

در این مقاله میخواهیم دانستنی هایی درمورد سوسری ها را مطرح کنیم تا آنها را بهتر بشناسیم.

سوسری ‌ها یکی از رایج‌ترین حشرات هستند که در خانه و یا محل کار خود با آن برخورد می‌کنید.این حشرات میلیون‌ها سال است که وجود دارند و تقریباً در همه قاره‌ها به جز قطب جنوب حضور دارند(و شرط می‌بندم دانشمندانی در آن قاره وجود داشته باشند که یکی دو مورد را نیز در آشپزخانه‌های تأسیسات علمی پیدا کرده‌اند!). سوسری ها موجوداتی سازگار و سرسخت هستند.

نکته خنده دار این است که تشخیص آنها دشوار است. مردم اغلب سوسری ها و سن های آبزی و چیزهای دیگر را با سوسری ها اشتباه می گیرند. بنابراین، سوسری ها چه شکلی هستند؟

اگر در خانه و یا محل کار خود سوسری ها را مشاهده کردید و یا علائم و نشانه هایی از حضور آن ها را احساس کردید می توانید از ژل خوراکی فیبروکیل که به صورت هدفمند بر سوسری ها اثر می گذارد، استفاده کنید.

سوسری ها محدب و پهن هستند

سوسری ها صاف هستند و نسبت به حشرات خیلی مسطح بوده و از این ویژگی، به نفع خود استفاده می کنند.

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه سوسری ها وارد انباری یا اصلاً وارد خانه شدند؟

آن ها این کار را به لطف مسطح بودنشان و توانایی در عبور از کوچکترین درز ها و شکاف ها انجام می دهند. هم چنین این ویژگی به آن ها امکان می دهد به راحتی پنهان شوند، به غذاهایی که می خواهند برسند و تا آنجا که می توانند به انسان ها یک مزاحمت کلی ایجاد کنند.

رنگ سوسری ها

اکثر سوسری ها معمولاً یک طرح و رنگ منحصر به فرد دارند اما بسته به گونه ها تفاوت هایی در رنگ و نقش و نگار آن ها وجود دارد. به عنوان مثال، سوسری های شرقی به طور کلی تیره، حتی سیاه هستند. برخی از گونه ها قهوه ای هستند، اما در اطراف لبه های سیاهرنگی دارند. سوسری های نواری، نوارهای رنگی مختلفی در اطراف سر و پشت و بال های خود دارند.

بدن سوسری ها

سوسری ها حشرات واقعی هستند و شش پا دارند. اسکلت خارجی سختی دارند که از آن ها محافظت. سر آن ها عموماً رو به پایین است، بنابراین آن ها دائماً به دنبال غذا هستند و سر آن ها توسط پوسته زرهی محافظت می شود. اکثر گونه ها دارای بال هایی هستند که در قسمت پشت آن ها تا می شود.

سوسری بالداربدن سوسری

سوسری ها به چه اندازه هستند؟

سوسری ها در همه اندازه ها هستند. بیشتر آن ها بیضی شکل هستند، اما طول و حتی وزن آن ها می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، طول سوسری آلمانی کمی بیش از یک سانتی متر است. سوسری ماداگاسکار می تواند تا سه اینچ طول داشته باشد. سوسری غول‌پیکر نقب زن، 34 گرم است که سنگین‌ترین سوسری جهان می باشد، اما تا 7.8 سانتی متر نیز رشد می‌کند.

دانستنی های جالب در مورد سوسری ها

آیا سوسری ها پرواز می کنند؟

یکی از دانستنی هایی که درمورد سوسری ها باید بدانید این است که برخی از گونه های آنها پرواز میکنند.

گونه ‌های مختلفی از سوسری ‌ها وجود دارند که پرواز می‌کنند و بیشتر گونه ‌ها بال دارند. با این حال به ندرت پرواز می کنند. سوسری ها می توانند به سرعت با پا های خود بدوند و فقط در صورت احساس خطر تمایل به پرواز دارند.

سوسری دونده

منبع

10 Fascinating Facts About Beetles (thoughtco.com)

دیدگاه های این مقاله بسته است.