موریانه

خطرات پنهانی موریانه ها و جلوگیری از آنها

خطرات پنهانی موریانه ها

موریانه ها یکی از آفات بی رقیب نابودسازی ساختارهای چوبی هستند. اما این حشرات علاوه بر ساختارهای چوبی، می ‎توانند به اندازه آفتی چون مگس، برای سلامتی انسان مضر و خطرناک باشند. موریانه ها سالانه خسارات مالی زیادی به بار می آورند. از بین بردن وسایل و ساختارهای چوبی در هر مکانی که به آن دسترسی پیدا کنند فقط یکی از آسیب هایی است که از آن اطلاع داریم. موریانه ها می توانند یکی از دلایل ایجاد آلرژی ها و برخی دیگر از بیماری ها در باشند. بنابر این می توان گفت خطرات موریانه برای سلامت علاوه بر خسارات مالی ناشی از این آفات، در کمین انسان ها است.

1. گاز گرفته شدن توسط موریانه

گاز گرفتن توسط موریانه های سرباز انجام می شود موریانه های سرباز در صورت احساس خطر می تواند شما را گاز بگیرد.این گزش کشنده نیست اما جای گزش موریانه می تواند خارش دار بوده، متورم شده، بسوزد و حتی بسیار دردناک باشد، به ویژه اگر مستعد واکنش های آلرژیک باشید.

موریانه های سرباز می توانند با آرواره های قوی خود، شما را بگزند.

موریانه گزندهموریانه سرباز

2. بروز التهاب در اثر تماس مدفوع موریانه با پوست

شاید فکرش را هم نمی کردید که موریانه نیز موجب ایجاد آلرژی و حتی آسم در انسان شود اما از لانه های موریانه ها، اجزاء و گرد و غباری آزاد می شود که می توانند از طریق سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع خانه تان در هوا پخش شوند. این آلودگی ها از جمله خطرات ناشی از موریانه برای سلامت انسان ها محسوب می شوند. چرا که در صورت ورود به مجاری تنفسی انسان از طریق هوا، می توانند برای افراد دارای آلرژی یا آسم، ناراحت کننده و حساسیت زا باشند. فضولات و بزاق موریانه ها نیز در افراد حساس یا اشخاص با سیستم ایمنی ضعیف می توانند منجر به واکنش های آلرژیک گردند.

از تماس مستقیم پوست با فضولات موریانه، اجتناب کنید.

خطرات پنهانی موریانه ها

3. کپک های ناشی از وجود موریانه ها

حرکت موریانه ها در نقاط مستعد کپک، منجر به انتشار کپک در سراسر خانه می شوددر ساختمان هایی که موریانه ها ساختارهای چوبی آن را مورد تهاجم و تغذیه قرار داده اند، اگر رطوبت هم به اندازه کافی وجود داشته باشد، کپک به راحتی در همه جا گسترش می یابد.

موریانه ها محیط های گرم و مرطوب را، که کپک ها مستعد رشد در آن هستند دوست دارند. هنگامی که موریانه ها داخل چوب حرکت می کنند و یا آن را می جوند، در حین حرکت شان کپک را انتشار می دهند. کپک یک قارچ است که تولید هاگ می کند. این هاگ ها می توانند در هوای داخل خانه تجمع یافته و در صورت تنفس، مشکلاتی برای سلامتی تان به بار بیاورند.

برای در امان ماندن از این مشکلات موریانه ها می توانید از کنسانتره آلفاکیل استفاده کنید و موریانه ها را در محل زندگی خود نابود کنید.

4. مسمومیت ناشی از سم ضد موریانه غیر استاندارد

تلاش برای دفع موریانه ها بدون مشورت با کارشناس و یا استفاده از سموم ضد موریانه غیر استاندارد خطرناک است!

اینکه بخواهید بدون مشورت گرفتن از نیروهای کارشناس هجوم موریانه ها را از بین ببرید می تواند برایتان دردسر ایجاد کند. سموم موریانه کش در صورتی که استاندارد بوده و به درستی سمپاشی گردند خطری برای انسان به همراه نخواهند داشت. اما در صورتی که از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و به درستی اعمال نگردند می توانند برای اشخاص بی تجربه خطرآفرین باشند.

هنگام استفاده از سموم ضد موریانه مراقب مسمومیت ناشی از محصولات غیر استاندارد باشید!

در صورتی که بخواهید به طور کامل کلونی های موریانه را ریشه کن کنید تا دیگر به محل زندگی شما باز نگردند باید بدانید انتخاب سم مناسب اولین قدم می باشد . یکی از قوی ترین سموم در این زمینه کنسانتره آلفاکیل می باشد که به راحتی شما را از شر موریانه ها خلاص می کند.

منبع

Are Termites Harmful to Humans? – Action Termite & Pest Control (actiontermitecontrol.com)

دیدگاه های این مقاله بسته است.