حقیقت های جالب در مورد مگس ها که تا به حال نمی دانستید!

حقیقت های جالب در مورد مگس ها که تا به حال نمی دانستید !!!!!

مگس‌ها می‌توانند برای هر کسی آزاردهنده باشند و وزوز مداوم آن‌ ها واقعاً می‌تواند اعصاب شما را به هم بریزد. برای مشاغل، به ویژه آن هایی که با صنایع غذایی و دارویی سروکار دارند، به دلیل تأثیری که می توانند بر سلامت مصرف کننده داشته باشند، می توانند نگرانی های بزرگی ایجاد کنند.

با این حال، مگس ها می توانند موجودات بسیار جذابی باشند. عادات پرورش، تغذیه و حتی حرکت آنها کاملاً با ما متفاوت است و در واقع می تواند بسیار جالب باشد.

اگر مشکلی با هجوم مگس در اطراف محل کار یا خانه خود دارید، با آسازیست خود تماس بگیرید تا در مورد حذف مگس و راه حل های پیشگیری از آن ها مشاوره بگیرید.

انواع مگس ها

  1. مگس های خانگی رژیم غذایی مایع خواری دارند

بله، درست است. مگس ها تمایل دارند با رژیم غذایی مبتنی بر مایعات زندگی کنند. چرا؟

زیرا دقیقاً ساختار فیزیولوژیک و مورفولوژیک آن ها اینگونه می باشد. فاقد قطعات دهانی مورد نیاز برای جویدن غذا هستند، بنابراین در عوض، قطعات دهانی از نوع مکنده دارند.

  • مگس های خانگی چگونه غذا می خورند؟

مگس های خانگی بزاق دهان خود را روی غذاهای جامد می ریزند. این بزاق غذا را به قطعات کوچکتری تجزیه کرده و حالت سوپ مانندی ایجاد می شود تا بتوانند با قطعات دهانی خود که خرطوم نام دارد، برای مصرف غذا استفاده کنند.

مگس در حال خوردن شیرینی مگس روی قند

  1. پاهای جلویی مگس ها حس چشایی دارند !!!!

مگس ها نیز مانند پروانه ها می توانند با پاهای خود طعم غذا را بچشند!این مهارت به دلیل قرار گرفتن گیرنده های چشایی در قسمت پایین پاها و پنجه ی آن ها است. وقتی مگسی روی یک غذای خوشمزه فرود می‌آید، که این غذا می‌تواند هر چیزی از مدفوع حیوانات گرفته تا ناهار شما، اغلب در اطراف پرسه می‌زنند تا غذای بعدی خود را قبل از مصرف بچشند.

مگس خانگی

  1. مگس های خانگی زیاد مدفوع …. می کنند

مگس ها خیلی هم نگران نیستند که کجا این کار را انجام می دهند!

همانطور که می دانید، مگس های خانگی دوست دارند با رژیم غذایی مایع زندگی کنند. به همین دلیل، سیستم گوارش آن ها می تواند به سرعت عملیات هضم و دفع را انجام دهد، به این معنی که بیشتر هم مدفوع می کنند. حدس زده می‌شود که مگس‌های خانگی با هر بار فرود آمدن، مدفوع می‌کنند، حتی اگر محل فرودشان، وعده غذایی بعدی‌شان باشد!

مدفوع مگس مدفوع مگس

  1. مگس ها می توانند طیف وسیعی از بیماری ها را انتقال و گسترش دهند.

مگس های خانگی به دلیل عادات تغذیه ای و رشدی خود با طیف وسیعی از باکتری های مضر مانند سالمونلا و E.coli در تماس هستند. به همین دلیل، مگس های خانگی اغلب با آلوده کردن چیزهایی مانند غذا و ظروف پخت و پز به گسترش این باکتری ها کمک می کنند و آن ها را به ما منتقل می کنند.

ساختار مگس ها

  1. مگس های خانگی می توانند وارونه راه بروند

شاید این توانایی مگس ها را دیده باشید و می دانید.

آناتومی مگس خانگی به گونه ای است که آن را قادر می سازد تا بر روی اکثر سطوح بدون توجه به افقی، عمودی یا حتی وارونه، راه برود و بالا برود.دلیل این امر این است که هر پای مگس حاوی دو پد چربی (به نام پولویلی) است که حاوی موهای ریز زیادی است که ماده‌ای چسبناکی از قند و روغن تولید می‌کند که قدرت چسبندگی عالی داشته  و برای راه رفتن و پیمودن هرگونه سطحی مناسب است.

پای مگس وارونه راه رفتن مگس

اگر در محل کار یا خانه تان با مگس ها که قابلیت های فوق العاده ای در گریز و آزار دادن شما دارند، سر و کار دارید می توانید با کارشناسان آسازیست تماس بگیرید و با مطرح کردن مشکل خود راه حل های مناسبی را به شما ارائه دهند.

یکی از بهترین روش ها برای رهایی از آزار و اذیت و حضور مگس ها در خانه استفاده از چراغ سایلنت جذب حشرات می باشد که می تواند طیف وسیعی از انواع مگس ها را در محیط خانه و یا کارتان بدون ایجاد هر گونه صدا و بو و خطر جذب کند و محیطی آرام و امن برایتان فراهم سازد.

دیدگاه های این مقاله بسته است.