مورچه ها و نحوه ی کنترل این آفت در محیط

حقایقی در مورد مورچه ها و نحوه ی کنترل این آفت در محیط

قبل از این که مورچه ها شروع به رژه رفتن کنند، آن ها را کنترل می کنیم

مورچه ها موجوداتی کاملا اجتماعی هستند و دیدن یک مورچه محتمل بر بیشتر بودن تعداد مورچه ها در اطراف می باشد و از بین بردن و کشتن برخی از مورچه ها مشکل را حل نمی کند. کنترل مورچه ها اغلب مستلزم یافتن مورچه ها و از بین بردن کلنی آن ها می باشد.

همه چیز در مورد مورچه ها

مورچه ها در سال های اخیر به آفات آلوده کننده درجه یک در خانه ها تبدیل شده اند و معمولا کنترل آن ها بسیار دشوار می باشد.

کنترل موفقیت آمیز مورچه ها نیاز به مهارتی دارد که از طریق شناخت رفتار مورچه ها و تجربه برخورد با مورچه ها به دست می آید.

شناسایی مورچه ها

بیش از 700 گونه در ایالت متحده آمریکا وجود دارد که شناسایی مورچه ها را به یک چالش تبدیل کرده است.ants

شناسایی مورچه ها را با جست و جو مسیر حرکت آن ها شروع کنید . مورچه ها به ندرت به صورت انفرادی حرکت می کنند و معمولا وقتی به حالت کلنی در حال شکار در محل های مقرر هستند، دیده می شوند. وقتی مسیر دنباله مورچه ها را پیدا کردید، به اندازه مورچه ها توجه کنید. آیا همه مورچه ها از نظر اندازه یکسان هستند و یا متفاوت هستند ؟ همچنین زمان فعالیت مورچه ها را  ملاحظه کنید که در طول روز فعال هستند و یا شب ؟

در انتهای مسیر حرکت مورچه ها به دنبال لانه آن ها بگردید به ویژه در محل هایی که خاک وجود دارد .لانه های خاکی با توجه به گونه های مورچه اشکال یا الگوی متمایزی دارند.

برای شناسایی بیشتر انواع مورچه ها این جا کلیک کنید .1

حقایقی در مورد مورچه ها  

آلودگی به مورچه ها به سرعت اتفاق می افتد . صرف نظر از اینکه مشکل وجود مشکل برای شما آزار دهنده است و یا یک آلودگی همه جانبه است از دانستن این که این موجودات کوچک چقدر جذاب هستند تعجب خواهید کرد . در این جا به چند واقعیت جالب در مورد مورچه ها می پردازیم :

  • مورچه ها می توانند سخت جان باشند
  • مورچه ها همانند دامداران شته ها را پرورش می دهند.
  • برخی از مورچه های رایج، جدید هستند.
  • مورچه ها در فرهنگ های پیچیده ای زندگی می کنند.
  • بیش از 12000 نوع مورچه وجود دارد.

رفتار مورچه ها

مورچه ها حشراتی اجتماعی هستند که در کلنی ها زندگی می کنند و دارای چندین نوع یا طبقه مختلف از افراد هستند. هر طبقه یک وظیفه یا شغل متفاوتی در کلنی را ایفا می کند .کارگران برای یافتن غذا، لانه سازی و مراقبت از نوجوانان و تولید مثل تلاش می کنند. تولید مثل شامل ملکه اصلی و افراد بالغ بالدار می باشد. کار اصلی ملکه تخم گذاری است.

Swarmers ها نر ها و ماده های بالداری هستند که برای ایجاد کلنی های جدید به خارج از کلنی خود پرواز می کنند و به مناطق جدید گسترش می یابند. این حشرات بالدار در میان ازدحام افراد بالدار جفت گیری میکنند و نر ها پس از مدت کوتاهی میمیرند سپس ملکه مکان مناسبی را برای لانه سازی پیدا می کند. ملکه بعد از یافتن مکان مناسب بال های خود را از دست می دهد و شروع به راه اندازی یک کلنی جدید می کند.

مورچه ها دارای دگردیسی کامل می باشند به این معنی که از تخم، لارو ها خارج می شوند و که باید توسط کارگران نگه داری و مراقبت شوند و بعد از تبدیل شدن به شفیره به مورچه های کارگر و یا مورچه های تولید مثل کننده تبدیل می شوند که  با گذشت دو یا سه سال کلنی بالغ شده و هر ساله با تولید افراد بالدار باعث افزایش تعداد کلنی ها می شوند.

چرخه زندگی مورچه ها

طول عمر مورچه ها به طبقه ای که هستند، بستگی دارد. نر ها فقط چند هفته زندگی می کنند و پس از جفت گیری می میرند. افراد کارگر معمولا چندین ماه زندگی می کنند. ملکه ها هم تحت شرایط مناسب تا ده ها سال هم می توانند زندگی کنند. مورچه ها در مناطق گرمسیر در تمام طول سال فعال هستند. در مناطق خنک تر مورچه ها با رفتن به حالت کم تحرکی یا خواب که معروف به دیاپوز می باشد، زمستان را سپری می کنند.

چرخه زندگی مورچه

کنترل مورچه ها

برای خلاص شدن از شر مورچه ها ، شناسایی گونه های مورچه قبل از اقدام به کنترل مورچه مهم است. برخی از گونه های مورچه ها ، مانند مورچه های فرعون، با استفاده از طعمه قابل کنترل هستند ، در حالی که برخی دیگر را نمی توان با طعمه گذاری کنترل کرد. برای کنترل موفقیت آمیز ، معمولاً لازم است که آن ها را تا کلنی دنبال کنید و مستقیماً کلنی را کنترل کنید. متخصصان کنترل آفات شرکت آسا زیست این تجربه را دارند که به درستی مورچه های شما را شناسایی کرده و آنها را از بین ببرند.

دیدگاه های این مقاله بسته است.