حقایقی جالب در خصوص موش ها

حقایقی جالب در خصوص موش ها

حقایقی درباره موش ها بخش دوم

موش ها را می توان در هر جایی یافت و تقریباً هر چیزی بر سر راهشان باشد، می جوند. در صورت عدم کنترل، می توانند خطری بزرگ برای شما و خانه شما باشند. در زیر به برخی از سوالات متداول در مورد موش ها پاسخ داده شده است.

  • برخی مشخصات و ویژگی های متداول موش ها چیست؟
  • موش ها از چه چیز هایی تغذیه می کنند؟
  • موش ها چقدر عمر می کنند؟
  • موش ها کجا لانه می سازند؟

موش ها

برخی مشخصات و ویژگی های متداول موش ها چیست؟

موش ها موجوداتی اجتماعی هستند. دوست دارند با موش های دیگر همراه باشند و تمایل به ایجاد پیوندهای خانوادگی بسیار محکم دارند. ضرورتا، در جمعیت موش ها سلسله مراتبی ایجاد می شود که شامل یک موش غالب و چندین زیردست است. اگرچه این سلسه مراتب به طور معمول در بین موش های صحرایی نر یافت می شود، اما موش های ماده نیز سلسله مراتب را نشان می دهند.

جمعیت موش صحرایی را می توان در مناطق روستایی، حومه ای و شهری یافت، به ویژه در مناطقی که  منبع آب در نزدیکی آن ها وجود داشته باشد. موش ها برای زنده ماندن به منبع آب نیاز دارند. آن ها شناگران بسیار خوبی هستند و می توانند تا سه روز در آب مانده و نفس خود را برای مدت طولانی نگه دارند. به این ترتیب است که موش ها می توانند هنگام شست وشو در سرویس های بهداشتی زنده بمانند یا از طریق آن ها به خانه شما دسترسی پیدا کنند.

موش ها در بالا رفتن دارای مهارت خاصی هستند.از درختان بالا رفته و از طریق پشت بام وارد خانه شما می شوند. موش ها همچنین حافظه فوق العاده ای دارند، بنابراین هنگامی که جزئیات یک اتاق را در ذهنشان ترسیم می کنند، همه مسیرها را برای مدت طولانی به یاد می آورند. اما موش ها بینایی ضعیفی دارند ، بنابراین مجبورند از سبیل خود برای پرسه زدن در اطرف استفاده می کنند. موش ها از دم خود برای متعادل سازی و تنظیم دمای بدن خود استفاده می کنند. همچنین می توانند با موش های دیگر از طریق دم خود ارتباط برقرار کنند.

بالا رفتن موش موش روی دیوار

موش ها از چه چیز هایی تغذیه می کنند؟

همه انواع موش ها، همه چیز خوار و فرصت طلب هستند. دارای دندان های بسیار تیز هستند که دائما در حال رشد می باشند. بنابراین برای کنترل رشد دندان هایشان باید اجسام سفت و سختی را بجوند. آن ها دوست دارند تقریباً هر چیزی را بجویند.

اما ، موش ها دوست دارند چه چیزی بخورند؟ موش ها تقریباً هر چیزی را که به آن برخورد کنند – از جمله لاشه – می خورند.

موش های صحرایی شهری، موش های وحشی و موش های غیر شهری همه تمایل به خوردن غذاهای مختلف دارند. در طبیعت ، موش ها چیزهایی مانند میوه ، گیاهان و دانه ها می خورند و به احتمال زیاد گیاه خوار هستند. با این حال ، موش های شهری دوست دارند زباله و گوشت بخورند. آنها غذای حیوانات خانگی و هر نوع غذای انسانی را که به آن برخورد کنند مصرف می کنند. به همین دلیل باید مطمئن شوید که ظروف مواد غذایی و سطل زباله ها محکم باشند.اگر در فضای بیرون حیوانات خانگی دارید، غذای آنها را باید در صورت امکان در ظروف محکم و در داخل خانه نگهداری کنید.

موش و جویدن کابل موش و کابل

موش ها چقدر عمر می کنند؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که پرسیده می شود این است که : موش ها چقدر عمر می کنند؟ البته ، پاسخ به این سوال آسان نیست و تنها یک پاسخ وجود ندارد که برای همه گونه های موش صدق کند.

طول عمر یک موش تا حد زیادی بستگی به این دارد که در طبیعت زندگی می کند یا در اسارت. موش هایی که به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند می توانند تا 4 سال زندگی کنند. موش های صحرایی فقط 1-2 سال زندگی می کنند، حتی کمتر.

موش ها کجا لانه می سازنند؟

موش ها هنگام جستجوی محل لانه سازی به دنبال چند مورد اصلی هستند:

1.گرما

موش ها به دنبال مکانی گرم و نرم هستند که خوشان و نوزادانشان را گرم نگه دارد. همچنین می خواهند در فصل های بارانی و سرد خشک بمانند ، به همین دلیل آنها تمایل دارند در ماه های پاییز و زمستان به خانه بیایند.

2.دسترسی آسان به غذا

موش ها همیشه به دنبال غذا هستند و آن را به لانه نزدیک کنند. موش ها بینایی ضعیفی دارند و نمی خواهند زیاد دور بروند .

3.مواد و مصالح مورد نیاز در ساخت لانه

موش ها از روزنامه ها، زباله ها، دستمال های کاغذی، ملحفه های قدیمی، عایق ها، علف، پوشش گیاهی ، برگ ها و تقریباً هر چیز دیگری که می توانند برای ایجاد یک مکان نرم، گرم و خشک برای خوابیدن، به دنیا آوردن نوزادان و پرورش بچه های خود استفاده کنند.

در مورد اینکه موش ها به طور دقیق کجا لانه درست می کنن بستگی به گونه  آن ها دارد.

موش های نروژی (موش های قهوه ای) تونل هایی در چمنزارها و مزارع ایجاد می کنند. لانه حقیقی معمولاً در مرکز قرار دارد و شامل مواد نرم، پوشش گیاهی، چوب، برگ و سایر موادی است که موش ها با خود جمع کرده اند. یک ورودی و خروجی اصلی وجود خواهد داشت ، اما ممکن است سوراخ های میانبر  پوشیده از خاک وجود داشته باشد که به موش ها اجازه می دهد در صورت تهدید سریع فرار کنند.

موش های سقفی (موش های سیاه) معمولاً در مکان های با ارتفاع زیاد یافت می شوند و در طبیعت روی صخره ها و در میان سنگ ها زندگی می کنند. در نزدیکی مناطق شهری، می توانند در زیر شیروانی مستقر شوند. موش های سقف از درختان بالا می روند و از طریق آجر های شکسته و آسیب دیده و به کمک دندان های تیز خود به داخل دیوارها و اتاق زیر شیروانی را پیدا می کنند. این موش ها از مواد نرم برای ساختن لانه حقیقی برای خود و بچه های خود استفاده می کنند که شامل کاغذ جویده شده، عایق و سایر مواد موجود در خانه است.

موش ها شب هنگام فعال می شوند، به ویژه در هنگام غروب و نزدیک سحر. موش های نروژی که در حیاط ملک شما حفره هایی ایجاد کرده اند، می توانند از لوله های پلاستیکی تخلیه، برای ورود به زیرزمین و جستجوی غذا استفاده کنند. موش های سیاه که در دیوارها یا اتاق زیر شیروانی لانه کرده اند، بین دیوارها می دوند و با استفاده از توانایی صعود خود پرسه می زنند و به دنبال غذا می گردند.

موش و شیروانی موش و پشم

در مطالب بعدی به  ادامه ویژگی های دیگر در باره موش ها پراخته می شود که می توانید این موجودات باهوش را بیشتر بشناسید.

اگر احساس کردید موش ها در خانه و یا کسب و کار شما حضور دارند می توانید با کارشناسان آسازیست تماس بگیرید و یا در بخش محصولات، کالا مرتبط با نوع موش خود انتخاب کنید.

منبع

https://www.westernexterminator.com/rats/rat-facts/

دیدگاه های این مقاله بسته است.