شناخت ویژگی سوسری ها

با شناخت ویژگی سوسری ها از ورود آنها به خانه جلوگیری کنیم

زیستگاه سوسری ها

سوسری ها همه جا هستند. یکی از ویژگی های سوسری ها، سازگاریشان با همه اقلیم ها می باشد. همانگونه که در شکل زیر هم مشاهده می کنید در بیشتر مناطق کشورمان ایران هم این آفت خطرناک یعنی سوسری حضور دارد و باعث آلودگی می شود و سالانه خسارات بهداشتی و اقتصادی فرواوانی را وارد می سازد.

پراکندگی سوسری ها

سوسری ها  دوست دارند در مناطق تاریک و گرم باشند و به همین دلیل است که خانه یا ساختمان شما برای آن ها بسیار جذاب است. آن ها می خواهند گرم باشند، مکان های زیادی برای پنهان شدن داشته باشند و نزدیک به غذا و آب باشند.

سوسری سخنگو

سوسری ها شب فعال هستند معمولاً وقتی چراغ را روشن می کنید آن ها را می بینید. سوسری ها تاریکی را برای یافتن غذا و اهداف جفت گیری ترجیح می دهند. بدن سوسری ها برای رد شدن از درزها و شکاف های کوچک سازگار شده است. توانایی آن ها در انجام این کار به این معنی است که حتی کوچکترین سوراخ می تواند به سوسری ها اجازه دسترسی به ساختمان یا خانه شما را بدهد و هنگامی که در چنین مکان هایی پنهان می شوند، پیدا کردن آن ها بسیار سخت است.

آشپزخانه تاریکسوسری لب پنجره

چرخه زندگی سوسری ها

همه سوسری ها دارای سه مرحله رشدی می : تخم ، پوره و سوسری بالغ.

تخم‌ها در محفظه‌هایی به نام کیسه تخم (Oothecae)، کیسه ای که در آن رشد می‌کنند و از آسیب های محیطی محافظت می‌شوند. با تفریخ تخم ها پوره ها که قدرت تولید مثل را هنوز ندارند از تخم خارج می شوند. با پوست اندازی های متعددی رشد می کنند و بالغ می شوند. برخی از گونه در مرحله بلوغ بال دار می شوند در حالی که گونه های دیگر فاقد بال می باشند.

چرخه زندگی سوسری

از دیگر ویژگی سوسری ها میتوان به سرعت تکثیر آنها اشاره کرد. برخی از سوسری های ماده فقط یک بار جفت گیری می کنند، و تا بقیه عمر خود می توانند تخم گذاری کنند. تخم‌ سوسری ها کوچک هستند و رنگ‌های متفاوتی دارند، اما اکثر سوسری ها در پنهان کردن تخم‌هایشان بسیار خوب عمل می‌کنند. اگر فقط یک سوسری را در خانه خود ببینید حتما تعداد بیشتری هم در مخفیگاه هایشان وجود دارد و در نهایت ممکن است با تعداد زیادی از تخم به شکل هجومی در بیایند.

حمله سوسری ها به آشپزخانه

عادات تغذیه ای سوسری ها

سوسری ها تقریباً هر چیزی را می خورند، اما شیرینی، گوشت و نشاسته را بیشتر ترجیح می دهند. با این حال، همچنین میتوان آن ها را در حال خوردن چرم یا کتاب در قفسه ها پیدا کرد. اگر هجومشان به قدری بالا باشد که ذخایر غذایی آنها کم باشد، حتی انسان را نیز گاز می گیرند. برخی از سوسری ها می توانند تا یک ماه بدون غذا و تا دو هفته بدون آب زندگی کنند.

سوسری آشپز

اگر در محیط خانه به ویژه در آشپزخانه، سوسری را در حال دویدن دیدید با کارشناسان آسازیت تماس بگیرید تا مشاوره رایگان در یافت کنید. و یا از ژل خوراکی فیبروکیل را قبل از هجوم بیشتر سوسری های تهیه کنید و با خیال راحت استفاده کنید.

منبع

10 Fascinating Facts About Beetles (thoughtco.com)

دیدگاه های این مقاله بسته است.