حمل غذا توسط مورچه ها

آشنایی با نحوه تغذیه مورچه ها و پیدا کردن غذا یکی از راههای مقابله با آنها

مورچه ها از آفات خانگی هستند که به صورت کلنی زندگی می کنند. همه کار ها را با همکاری یکدیگر انجام می دهند. حتی تغذیه مورچه ها و پیدا کردن غذا. معمولا دیدن یک موچه در یک مکان نشان دهنده وجود کلنی در آن اطراف می باشد. به ویژه مورچه هایی که در خانه ها می بینید. مورچه ها یکی از آزاردهنده ترین حشرات هستند که معمولا وقتی وارد یک خانه شدند حذف کردن آن ها کار آسانی نخواهد بود. اما اگر در خانه تان با مورچه ها مشکل داشتید می توانید با کارشناسان آسازیست تماس بگیرید و پس از بررسی مشکل توسط کارشناسان، ژل خوراکی فیبروکیل و یا کنسانتره آلفاکیل را بر حسب مشکل خود تهیه کنید.

مورچه ها چگونه غذا پیدا میکنند؟

بیشتر ما هنگامی که یک مورچه را می بینیم معمولا در حال حمل کردن یک ماده غذایی در پشت خود می باشد. مورچه ها بیشتر در اطراف غذا های شیرین و قندی جمع می شوند. سپس آن ها را به لانه خود حمل می کنند. در بیشتر موارد، مورچه ها اجسام غذایی  بسیار بزرگتر از اندازه بدن خود پیدا می کنند.

حتی می توانند جسمی را 5000 برابر سنگین تر از بدن خود بلند کنند و آن را تا لانه خود حمل کنند. هنگامی که مورچه های کارگر منابع غذایی پیدا می کنند، فرمون بیشتری را در محل آن منبع غذایی آزاد می کنند. هنگامی که غذا پیدا شد، فرمون ها به عنوان یک پیام برجسته برای مورچه های دیگر در لانه عمل می کنند. و یک سیگنال برای درخواست از آنها برای ارائه کمک پشتیبان است.

مورچه در حال حمل غذا

برخی از مورچه های کارگر که منبع غذایی را پیدا کردند به لانه برمی گردند. مورچه های دیگر را برای مقابله با حجم کاری مورد نیاز برای برداشت منابع غذایی درگیر می کنند. پیام ها خیلی سریع در سراسر هم لانه های داخل کلنی پخش میشود. و در مدت کوتاهی مورچه های دیگر از لانه بیرون می آیند و راهپیمایی را به سمت منابع غذایی آغاز می کنند.

مورچه ها چگونه غذا را پردازش می کنند؟

مورچه ها از مواد غذایی مایع یا نیمه جامد که پیدا کرده اند تغذیه می کنند. سپس غذا را در معده خود حمل کرده و از طریق معده اجتماعی خود در بین کلنی خود توزیع می کنند. بنابراین، این معده اجتماعی را می توان به “جعبه ناهار داخلی” برای مورچه ها تشبیه کرد.

نحوه تغذیه مورچه ها

عکس بالا تصویری از یک مورچه است که مواد غذایی را در معده اجتماعی خود جمع کرده و به داخل کنی آورده است.

هنگامی که ظرفیت یک مورچه پر شد حال باید به لانه برگردد.این کار را با رها کردن مسیر فرومون ها در طول مسیر برای مورچه های دیگر انجام میدهد. بلافاصله پس از بازگشت به داخل لانه، کارگران با شکم پر شروع به غذا دادن به مورچه ها و لاروهای دیگر با دهان خود می کنند. فرآیند تغذیه مورچه ها به این روش در کلنی مورچه ها به عنوان تروفالاکسیس شناخته می شود.

مورچه های بالغ نمی توانند غذای جامد بخورند. بنابراین اگر منابع غذایی را بتوانند به قطعات کوچکتری تقسیم شوند بیشتر کارایی دارند. تروفالاکسی کارآمدترین و تمیزترین راه برای تغذیه مورچه ها است. زیرا آوردن قطعات غذایی جمع‌آوری‌شده به لانه ممکن است باعث ایجاد باکتری و قارچ ناخواسته بر روی مواد غذایی شود.

منبع

How Do Ants Find Food? – Fauna Facts

دیدگاه های این مقاله بسته است.